Modernt kassasystem till vår italienska restaurang
Min familj och jag drev en italiensk restaurang i över 15 år. Vi specialiserar oss på klassiska rätter som antipasti, pizza som görs från grunden varje dag med ingredienser av hög kvalitet. Vi specialiserar oss på rätter som antipasti med mera med traditionella recept som är svåra att få tag på nuförtiden eftersom de flesta inte vet hur man gör dem ordentligt!
Det är inte lätt att tillaga och servera bra mat av hög kvalité när man driver en så hektisk verksamhet som vår där alla vill ha sin mat snabbt men fortfarande färsk.
Trots att vi lagar traditionell italiensk mat så har vi delvis bestämt oss för att bli lite mer moderna.
Efter 15 år i branschen är jag van vid att arbeta med en gammal klassisk kassaapparat med en bongskrivare. Det har varit bra för vår restaurang och det fungerar fortfarande precis som tidigare, men nu sker det en del nya förändringar på grund av all denna moderna teknik, så efter att ha funderat på vad som skulle passa bäst för oss och vara kostnadseffektivt och långsiktigt hållbart, fattades beslutet av min familj tillsammans att vi ska köpa in ett modernt kassasystem.
Det nya kassasystemet är en stor förbättring jämfört med det gamla. Med exakta försäljningsuppgifter och ett mer användarvänligt gränssnitt ser vi fram emot att testa det.
Många bra funktioner
En av de bästa funktionerna är att vi nu kan se beställningar på skärmar i köket, i stället för att behöva förlita oss på pappersbeställningar från bongmaskinen. På så sätt kan kökspersonalen med en snabb överblick se vilka förrätter, huvudrätter och desserter som ska serveras, och de kan till och med knacka in på skärmen för att låta servitörerna veta när det är dags för dessert för ett visst bord. Detta är mycket bekvämare och gör kommunikationen mellan servering- och köket smidigare än någonsin tidigare.
Med det nya systemet på plats kan servitörerna enkelt och effektivt kommunicera med köket om vilket bord som ska få sin mat. Detta eliminerar behovet av att springa fram och tillbaka mellan de två områdena, vilket ofta kan vara mycket stressande för både personalen och gästerna. Dessutom gör det processen mycket mer strömlinjeformad och organiserad. Ja, det finns många fördelar med det nya systemet.
Funktionerna i vårt nya kassasystem tror jag kommer att spara både tid och pengar, samtidigt som vi ger våra kunder en bättre och snabbare service. Servitörerna kan fokusera på att ge god service och kockarna kan fokusera på att laga god mat snabbt. Förhoppningen är att vi med det nya systemet kan vi ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen.
Vi beställde vårt kassasystem här om du vill kika på vad vi valde.